Archive | 18/12/2014

Amintiri de acum 25 de ani – „a inceput”

Intre 15 si 18 decembrie 1989 am fost la Bucuresti pentru a rezolva diverse chestii ramase in suspensie dupa ce venisem din armata. Am stat la niste cunoscuti unde nu indrazneam sa le cer sa ascultam Europa Libera (iar ei nu au vrut sa asculte de fata cu mine dintr-o prudenta care era norma de comportament atunci) iar duminica dupa amiaza am luat trenul si m-am intors la noi in provincie.

Pe 17 dimineata m-am dus la Agentia de Voiaj CFR de langa Gara de Nord. Am ajuns acolo si unde ma asteptam sa nu fie nimeni la unul din ghisee era o coada uriasa. Cum spuneam habar nu aveam despre ce se intampla in tara. Eram uimit ca in perioada aia moarta poate sa fie coada la bilete si-l intreb pe ultimul de la coada, conform ritualului bunelor maniere de la cozi: Nu va suparati pentru ce destinatie stati la coada? Cei 20 de insi care erau la rand se intorc ca electrocutati spre mine si se uita urat dar nu au spus nimic. Ultimul de la coada se balbaie si spune „pentru directia Timisoara”. N-am de lucru si raspund „ia uite si nu da bilete?” cei 20 de insi de la coada nu avut nicio indoiala ca eram vreun provocator mi-am dat seama dupa aia. Ma duc la ghiseul unde cumparam bilete pentru trenurile spre casa cumpar si plec insotit de privirile pline de ura ale celor carora nu li se vindeau bilete spre Timisoara.

Am ajuns in seara de 17 si nici atunci nu am ascultat Europa Libera. In dimineata de 18 tata se pregatea sa mearga la serviciu si prietenul lui de la ziarul local il suna si -l invita la o cafea la el acasa. Acolo-i spune ca oamenii de la Securitatea din oras si cei de la unitatile militare au primit alarma (Radu cel Frumos, era parola) si e clar ca regimul are zilele numarate. De atunci pana pe 25 decembrie am stat cu urechea lipita de aparatele de radio (ascultand inclusiv Radio Moscova :)).

Pana pe 18 totul era la ralenti in asteptarea exploziei. De atunci pana de Craciunul din 89 am asteptat deznodamantul revoltei. Despre asta intr-un post ulterior.

etimpu.com | Amintiri din Trecut

Blog Nostalgic , Amintiri din Copilarie , Amintiri din Epoca de Aur